Älskade husdjur, älskade Dogge<3

Imorse var jag och fiffi iväg med Dogge (mammas och fiffis hund) till veterinären. Han är så sjuk, har inte ätit på en vecka och huvudet bara hänger...och hans små ögon som alltid är så livfulla annars dom är alldeles rinniga och smala. Veterinären sa att det inte fanns mycket att göra om han inte blev bättre av all vätska han fick idag genom en spruta. Ska dit i morgonbitti med honom igen för att ta blodprov och se vad som finns kvar att göra...
Fy va allt känns orättvis, Dogge är bara 4 år. Jag älskar verkligen den här hunden, alltid så glad och sprallig.
Hoppas att han blir bättre tills i morgon...hoppas.


Bara en hund

" " Bara en hund", finns det människor som säger. Att säga "bara" om en varelse som kommit mig så nära, om en svans som slår mot i golvet av glädje över att höra min röst, om en nos, som förtroligt sticks i min hand, om två ögon som rymmer världar av tillit och tillgivenhet.

En kall nos. Ett par fuktiga ögon. En varm blick. En tass som lyfts och ett huvud som lägga på sned. Öron som försöker uppfatta och förstå....Din hund."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0