Kockar var vi allihopa!

Eftersom min sambos far fyller 60 så blev vi samt familj, släkt och vänner bjudna på en hel del överraskningar igår. Vi hade ingen aning om vart vi skulle åka eller vad som skulle hända så vi var rejält nyfikna! Jag hade mina aningar om att det hela skulle ha någonting med mat att göra men inte alls på det sättet som man vanligtvis gör när man går ut och äter ;) Vi packade in oss allihopa i minibussarna och åkte mot okänt mål.....första stoppet var vid sommartorpet  för lite vätskepaus, helt oväntat men väldigt roligt att se hur vackert det verkligen var (mycket finare än på tv)...

sommartorpet


efter lite gott att dricka så åkte vi vidare och hamnade i Smedjebacken. När vi kom in i på restaurangen så bjöds det på välkomstdrink och sen fick vi sätta oss till bords, jätte vackert dukat! Kocken kom in och berättade vad som stod på menyn....det är här det blev en tvist på det hela..! Vi fick reda på att det var vi som skulle laga hela menyn inte nog med det utan en 5 rätters middag!
Vi blev indelade i grupper, jag hade tur som hamnade med barnen, Jonatan och hans kusin Lynn....vi fixade desserten som bestod av glass, choklad och bär...


   

Jonas och hans bror som kockar ;)


Svärfar och Jonas och minikockarna


Ska avsluta det här inlägget med att TACKA för en kanon trevlig, rolig och väldigt mättande kväll!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu när jag såg kort på er i kockkläder så vart jag och lääängta tillbaka till gynmasietiden!

HAde så himla kul där.. :)



2009-05-09 @ 12:09:04
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0